FREDAG IGEN

Allmänt / Permalink / 0
Känns som jag alltid skriver på fredagar, haha. Kan vara för att jag är ledig varje fredag, hehe. Sitter just nu och njuter av att jag fått massa gjort idag. Har byggt vår byrå färdig, den har stått ofärdig sen innan nyår, men jag tog mig själv i kragen och fixade det. Sen har jag packat ner allt julpynt snyggt och prydligt i en kartong så nu är det bara att lyfta ut det i förrådet. Jag har tvättat våra sängkläder och ska strax bädda med det nytvättade igen. Har även dammsugit och svabbat golven, så nu är här så fint så. Linus jobbar till tio ikväll så jag åker hem till mamma och pappa sen och käkar där. Så trist att sitta själv en fredagkväll. Imorgon är det jobb och även på söndag, men sen är det äntligen min sköna vecka som börja på måndag. Då jobbar jag bara tre dagar på hela veckan, himmelriket! Imorgon kommer Sofie och Oscar hit för att käka och umgås en stund. Kan ju dock inte bli så sent eftersom att jag ska upp och jobba, men det lät bli trevligt ändå!
 
Just nu är det så mycket jag vill berätta för hela världen men som jag måste vänta med ett tag till. En kul sak jag kan berätta är iallafall att jag och Linus ska på en visning på lördag nästa vecka. Får se om vi får det, beror på om folk lägger högre bud än vad det är begärt, för mer än så lägger vi inte, då får vi vänta tills det kommer något bättre. Vi vill ha något eget så man kan fixa och dona hur man vill. Dels känns det inte alltid optimalt att hyra i andra hand för man vet aldrig när han känner för att sälja, så att köpa något eget hade varit helt underbart!
 
Nyförälskade pluttisar. Tror jag är 15 år här och Linkan 16, tiden den går!
 
 
Till top