Måndag

Allmänt / Permalink / 0
Linus började jobba klockan sju idag, men han skulle bara jobba idag sen är han ledig till den 7 januari precis som jag. Jag och Leo åt frukost i lugn och ro samtidigt som jag fick reda på att vår köpare till katterna hoppade av. Tack och lov för under dagen efter många mejl och samtal hittade vi den perfekta familjen. Det bara sa klick och vi pratade på hur länge som helst. Blev bestämt att jag skulle höra av mig när Linus kom hem från jobb så att vi kunde  bestämma en tid för hämtning.

Jag och Leo spenderade förmiddagen med att storhandla och dammsuga. Sen sov Leo 2h och en stund efter han vaknat kom Linus. Vi lekte med köket och Leos garage som är favoriterna just nu. Sen lagade jag middag och vi hann precis äta innan köparna hörde av sig att de körde hemifrån. Så då fick vi plocka i ordning alla katternas saker och det kändes så märkligt. När de kom hit kändes det om möjligt ännu bättre. Vi har verkligen hittat det perfekta hemmet. Riktiga kattälskare som haft en katt i 16 år som gick bort nu innan jul. De bor i en villa på landet där våra små älsklingar ska få vara ute också. Jag känner en så otrolig lättnad. Hon har skickat bilder på dem när de utforskar sitt nya hem och de har lovat att fortsätta skicka bilder. Kommer kännas så otroligt tomt nu i början tror jag. En lättnad var dock att Leo inte alls reagerade på när de tog katterna med sig. Var rädd att han skulle börja gråta... Phu. Hoppas inte han saknar dem för mycket. 

Nu ikväll har jag och Linus sett Falk igen, tror vi kommer traggla oss igenom alla filmerna nu. Så himla spännande! Men nu ska jag släcka lampan och nanna.

Till top