Måndag och tisdag

Allmänt / Permalink / 0
Fy vad dagarna är tråkiga och händelselösa...Eller igår gjorde jag ju faktiskt en hel del. Först var vi och veckohandlade, sen körde vi hem till mamma och pappa. Där nålade vi upp min klänning för den behöver sys upp inför min brors bröllop. Efter det sydde jag en gardin och det tog sin lilla tid. Var hemma vid sju på kvällen efter att vi käkat middag hos mamma och pappa. När jag fått Leo i säng så ställde jag mig för att baka Cake pops...men det blev bara skit. Så de har Linus fått äta upp idag, haha. 
 
Jag har haft flera kvällar nu som jag inte kunnat somna, jag har alldeles för mycket i huvudet. Det är massa kalas vi ska på, sen ha Leos kalas och efter det är det bröllop..osså snurrar det tankar om ekonomin hur vi ska få ihop allt samt att jag borde börja träna. Det har liksom bara blvit för mycket och jag kan inte sluta tänka när jag lägger mig i sängen. Så irriterande. Längtar nästan tills Augusti är över, även fast det är en kul månad på ett sätt med mycket tillställningar.
 
Ajja. Idag gick vi upp klockan 6 som vanligt...men efter att jag inte hade kunnat somna igårkväll plus en pissnatt då Leo vaknat var-varannan timme på det så var man ju inte så jäkla pigg. Men Leo sov 1,5h sen så då sov jag också. Efter det gick jag och Leo för att handla lite till all bakning, Linus stannade hemma och spelade fifa. Tyckte han behövde det för att bota hans dåliga humör...hehe. Hans humör när han blir väckt är inte att leka med. När Leo sov middag bakade jag och när han vaknat var det dags att laga middag. Så dagen har gått i ett även fast det inte känns som vi gjort något vettigt. Detta vädret gör mig såå nere, vill bara kunna vara ute, sola och bada!
 
Här har ni gardinen jag sydde...Den bör inte synas i sömmarna, men det blev betydligt snyggare på hans rum än vad det var med de vita slaffsiga tygbitarna som hängde där innan. Bilden blev inte så bra, tog den när det var mörkt då Leo låg och sov. Provade fota i dagsljus idag men det blev bara ännu värre med motljuset.
 
Har fått hem en så söt badcape från Libero. Samlade på blöjkoderna...gratis är ju bra. Dock svårt att få på bild för Leo vill ju inte vara still en sekund.
 
Till top