Hawaiigryta - 8p

Viktväktar-recept / Permalink / 2
För 4 portioner
 
Du behöver:
500g blandfärs - 28p
2 lökar - 0p
1 paprika - 0p
Annanas i bitar på burk - 6p
Tomatpuré - 0p
Paprikapulver - 0p
Salt & peppar - 0p
 
 
Gör såhär:
Hacka löken och stek den tillsammans med färsen. Hacka under tiden paprikan och tillsätt den sedan i stekpannan. Stek tills paprikan är mjuk. Häll sedan på annanasen och annanasspadet. Tillsätt tomatpuré och kryddor efter smak. Jag tog ungefär 2-3 msk tomatpuré för det var vad jag hade hemma. Hade nog tagit lite mer om jag hade haft. Låt puttra en stund.
Servera med ris.
 
 
 
#1 - - Cissi :

Nu har jag en fråga om Viktväktarna igen. Alltså hur funkar de med räkningen av varor? Finns allt inlagt i appen eller man ska räkna från näringsvärdet på produkten? Har inte riktigt förstått de. Jag vill jättegärna pröva Viktväktarna men nu känns de bara svårt att förstå. De är mycke väga maten och så? :) förlåt om jag tjatar om detta men lättare och fråga någon som håller på med det

Svar: Det flesta varor finns i appen, men skulle de inte finnas så finns där en calculator som du helt enkelt bara skriver av infon på produkten rakt in i appen så räknar den ut till dig. Superenkelt! Jag väger en del men det går ju så snabbt, som till frukost. Tar fram vågen ställer skålen på. Häller på 200g yoghurt och 26g havrefras, tar inte längre tid än om jag inte skulle vägt det! Men när jag åt denna grytan så tog jag bara 1/4 så då väger jag ju inte. Men vägde dock riset till.
Melinda Johansson

#2 - - Mormor:

Tack för receptet Det var både gott o enkelt.

Svar: Va kul att ni provade det, tror det är Helenes recept faktiskt!
Melinda Johansson

Till top