Julmarknad

Allmänt / Permalink / 1
Igår åkte vi som jag skrev till julmarknaden. Det var mysigt men känner att Leo uppskattar det mer när han blir större, plus att det var lite väl saftigt pris för vad man "fick" enligt mig. Men det var ändå väldigt mysigt! Vi köpte med oss en god ost och Linus köpte en jättegod ölkorv där inne. När vi var färdiga på marknaden åkte vi hem till Nickan m. familj och åt supergod middag! När barnen somnat mumsade vi i oss av allt julgodis vi bakade i lördags. Blev ingen sen kväll för var riktigt trött plus att det var världens storm så kändes ganska skönt att inte köra alldeles för sent. 
 
Imorse fick jag sovmorgon, men kunde inte sova mycket längre än till åtta, men låg kvar ganska länge i sängen för att bara få en lugn morgon för en gångs skull. Låg och lyssnade på Linus och Leo, kan vara något va det mysigaste. Att höra mina fina umgås och ha kul tillsammans, då blir jag lycklig. När jag gick upp bakade jag scones eftersom att vi köpte en god ost igår, så då ville vi ha mysfrukost.
 
Efter frukosten dammsög jag och Leo innan det var dags för honom att vila. Även jag och Linus bäddade ner oss och där sov vi i 2,5 timme. Herregud vad skönt det var, det behövdes verkligen. När vi vaknade var det dags för Linus att köra till jobb medan jag och Leo gick till Ö&B för att köpa tvättmedel osv. Sen var det dags för middag och idag gjorde jag stek, sås och potatis men morötter och lök som jag hade i ugnen med köttet. Det var såå gott! När Leo somnat tog jag tag i att rengöra ugnen, äntligen, vilken skön känsla att ha det gjort. Nu ska jag gå och bädda ner mig faktiskt, men tippar på att jag kommer ha svårt för att somna eftersom att jag sov på dagen. Ajja, då kanske jag hinner säga hej till Linus när han kommer hem från jobb också. 
 
Har förresten lite små-ångest över Leos mat...Tycker det är så svårt. Idag har han ätit så himla dåligt. Han ville inte ha pannkaka till lunch och han ville inte ha middagen jag lagade idag, så han fick korv istället, men nej, passade inte det heller idag. Så då gjorde jag en portion gröt och det åt han i ett naffs. Jag är så rädd att han inte får i sig det han behöver...för jag tror ärligt talat inte han äter bitar så fort han är hungrig...Åhh varför kunde jag inte bara fått en unge som äter ordentligt. Det är verkligen jobbigt för det är en ständig oro...maten är ju viktig. Och han var ju hungrig eftersom att han åt gröten? Får kanske ringa bvc och höra vad de säger...kanske bättre att jag kör på burkmaten för att "fylla på" om han skulle äta dåligt av bitmaten.
 
 
 

#1 - - Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma:

Men gud vad söta små<3

Till top