Torsdag & Fredag

Allmänt / Permalink / 1
Igår gjorde vi inte så mycket på förmiddagen men klockan halv två var det möte på jobb. Leo fick följa med och spela lite pajas. Fick ett superbra schema så är jättenöjd, och det ska bli riktigt skönt att komma igång igen. Kommer vara ledig varje måndag och varannan onsdag och har en kväll ena veckan och två andra veckan tror jag. Nej, bättre kunde vi nog inte få det...känns så skönt att det inte blir alldeles för mycket förskola för Leo. Blir några långa dagar men också många lediga dagar.
 
Efter mötet på jobb gick vi hem till mamma och pappa lite spontant. Var där en stund innan vi tog bussen hem igen och Leo fick nanna. 
 
Idag gav Leo oss sovmorgon, tackar för det! Han vaknade först vid fem men gav honom en flaska och han somnade om och vaknade inte förrän kvart i åtta. Vet inte hur längesen det var jag sov så länge! Så det blev en lugn förmiddag sen då vi inte hann så mycket, tiden bara rann iväg och klockan var plötsligt 10. Så det blev lite lunch vid elva innan Leo fick sova en stund innan babysimmet. Efter babysimmet var tanken att Leo skulle sova lite till då det blev en väldigt kort vila plus att jag fick väcka honom innan klockan slog 13, han brukar alltid sova till typ minst 13.30. Men nej, han ville iallafall inte sova mer så vi gick och handlade och sen gjorde vi hemmagjord pizza.
 
Har förresten slutat ge Leo burkmat nu...fick nog iförrgår...för det är ta mig tusan inte billigt och han äter dessutom bara 6-månaders burkar. Och han äter inte särkilt mycket av det heller..så nu tänker jag att han får äta det som erbjuds. Så igår var det spagetti och köttfärssås och idag var det hemmagjord pizza. Inte mycket som går ner, men han äter väl när han är hungrig? Eller har jag fel? Han är mycket för att tugga och sedan spotta ut..så jag ska ju inte ljuga och säga att jag inte är orolig att han inte är ordentligt mätt, men får lita på att han sköter det själv. Så länge jag erbjuder mat.
 
Efter middagen idag såg vi bolimbompa och sen fick Leo sitt första fredagsmys. Asså vissa tycker nog jag är dum i huvudet...vet inte ens vad jag riktigt tycker om det själv. Men han fick en liten skål med fyra chokladbitar och tre chips som han satt och mös med i soffan innan han skulle sova. Det är sånt jag har sett fram emot med att skaffa barn, just de där mysstunderna...så idag när jag handlat hem massa gott till oss kunde jag inte hålla mig ifrån det. Men vet inte om det blir varje fredag ännu...han känns ganska liten än. Men samtidigt är det en så mysig "tradition". Har ju aldrig varit den hårdaste på det här med socker osv...
 
Nu har vi nyss sett idol, Linus kom hem när det börjat så nu är det fredagsmys för oss med.
 



 
#1 - - Madde :

Klart Leo ska ha lite godis!!! 💕😃

Till top