Vecka 27

Allmänt / Permalink / 0
I lördags gick vi in i vecka 27. Har kommit så mycket emellan som ni vet, därför inlägget kommer så sent. Jag har börjat få en jäkla halsbränna om kvällarna. Så länge jag står eller sitter är det lugnt men när jag lägger mig ner är det verkligen hemskt. Får bulla upp med kuddar så blir det bättre iallafall.

Mollie är inne i sin absolut livligaste period hitintills. Sjukt mysigt! När jag ligger och nattar Leo och känner vår andra skatt där inne, det är lite magiskt faktiskt. 

Jag har börjat tänka så mycket på hur jag och Linus ska klara oss igenom det första året igen. Det var så sjukt tufft med Leo ärligt talat. Relationen sätts ju verkligen på prov. Men har vi klarat det en gång så klarar vi det alldeles säkert igen. Nu vet vi ju vad som väntar och kan förbereda oss mentalt på ett annat sätt. Sen blir det nog annorlunda denna gången. Linus kommer ju få ta mest ansvar för Leo och jag mest för Mollie eftersom att jag förhoppningsvis kommer amma. Äsh det löser sig säkert. Men det är mycket tankar som snurrar just nu.

De där kvällarna när vi vaggade och vaggade en skrikande Leo som vägrade somna. Ush jag ser inte fram emot det. Men vi vet inte hur det blir denna gången. Och vi vet att det är övergående. Allt går hela tiden i perioder. Vips så är hon 1,5år som Leo är nu. Tiden går ju så fort! Och det där vaggandet är ju så värt allt i slutet. Den kärleken man känner till sitt barn är helt sjuk. Och den bara växer för var dag som går. Tänk att jag ska få känna dessa känslorna för en till!




Till top