Tredje advent

Allmänt / Permalink / 0
Herregud vilken välbehövlig ledig helg. Den har verkligen varit riktigt bra. I fredags jobbade jag till halv åtta så när jag kom hem vaknades det fredagsmys med mina grabbar. Vi kollade gladiatorerna och det tyckte Leo verkligen var spännande. Bättre än idol! Håller nog inte riktigt med honom där, haha.

Igår hade vi en riktigt städdag. Man ligger något efter när man jobbat 6 dagar varit ledig 1 och sen jobbat 4 dagar igen. Man hinner liksom inte så mycket då. Men igår äntligen fick huset sig en uppfräschning. Linus åkte även till tippen med en massa skit så det var så skönt.

När Mollie sov körde jag och Leo för att handla inför pepparkaksbak och annat pyssel. Så när vi kom blev det pepparkaksbak innan vi käkade tacos. Sen hann vi tyvärr inte pyssla mer men då har vi lite kul att fixa med imorgon (måndag). Hela lördagskvällen sen stod jag och slog in julklappar. 

Idag började jag dagen med en liten sovmorgon till 08.30. Sen åt vi frukost och gjorde oss i ordning för lite julmys hos Nickan & Adde. Vi blev bjudna på julmat och barnen bytte julklappar. Leo fick en så fin bok som var personlig med hans namn, samt jag, Linus och Tilde var med. Så himla gulligt och Leo som älskar böcker. Mollie fick en tårta i trä som hon kan leka med i köket. Perfekt och riktigt fin att titta på också! 

Vid 14 var vi på plats i ett gammalt kloster där det vankades julmarknad. Det var verkligen en toppenmarknad. Stora ytor så trots mycket folk kändes det inte jobbigt. Och dör var så mycket kul för barnen. Barnen fick provsitta både traktorer och en brandbil. Där var korvgrillning och sen åkte vi släp bakom en traktor samt häst & vagn. Så vi fick gjort massor och då missade vi luciatåget, ansiktsmålningen och att åka skridskor. Så det var ju verkligen något för barnen. 

Där var ju såklart även massa kul att titta på för oss vuxna. Där var flera hus med utställningar och olika stånd.

När vi var färdiga där körde vi mot Nova för att inhandla de sista julklapparna. Plus att Linus behövde ny kavaj och skjorta. När vi nästan var framme kom jag på att Nova stänger kl: 17 på söndagar. Så vi fick köra toll center syd och hade en timme på oss att få ihop allt. Det löste vi galant. Därefter intog vi middagen på Max innan vi körde hemåt. 

När barnen somnat slog jag in de sista klapparna. Nu börjar ögonen bli tunga så dags att bädda ner sig. Det kommer en dag imorgon med.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top