Födelsedagsbrunch

Allmänt / Permalink / 0

I söndags var det då som sagt dags att fira Linus. Gästerna kom klockan tolv så innan dess var det minst sagt fullt ös med barn som skulle göras i ordning och även vi vuxna haha. Maten skulle ordnas och hemmet skulle vara i hyfsad ordning.


Vi bjöd på brunch som vi gjort nu några år i rad och det känns väldigt uppskattat. Frallor, pannkakor, ägg, bacon och lite frukt. Efter Bruneheim blev det kaffe och kladdkaka. Linus fick presentkort och pengar så nu ska han unna sig lite shopping. Perfekt till småbarnsföräldrarna som aldrig unnar sig något.

Simon, Amanda och Samuel stannade kvar och vi beställde mat tillsammans. Mollie var jätteledsen på kvällen så jag ställde in mig på en hemsk natt till. Men otroligt nog har vi sovit inatt. Helt underbart var det efter två minst sagt fruktansvärda nätter. 

Idag är det måndag och jag har myst med barnen här hemma. Fått tvättat en del men annars har vi tagit det lugnt efter den intensiva helgen. Riktigt skönt. Middagen idag fick bestå av rester från brunchen så det var skönt att slippa laga middag även idag. Linus har tränat ikväll så jag nattade båda barnen. Nu när jag bloggat färdigt ska jag få massage av Linus. Vår deal för att han får komma iväg och spela fotboll och jag får natta båda barnen. Haha, man ska intr vara dum.


Till top