En vecka senare

Allmänt / Permalink / 0

Hallåja en vecka senare! Vi har suttit och kollat orange varje kväll nu så bloggen har stått still. Men nu är säsongen slut, och nu tror jag vi måste vänta ett helt år på nästa säsong. Buhuhu. 


I tisdags fyllde jag iallafall 24 år. Vi firade inte något speciellt. Eller vi handlade hem Kina/thaimat och käkade lite godis på kvällen. Men annars var det en vanlig dag med förskola osv. I present från Linus ska jag få tatuera mig efter sommaren. Måste bara få tummen ur och boka en tid. Ska skriva barnen namn. Men är så kluven på hur och var! Nåja, det ska jag nog komma fram till. Fick även ta mig ett varmt bad och så fick jag massage på kvällen. Så lite firad blev jag.

I onsdags var det ett himla flängande. Lämnade Leo på förskolan sen var det vidare och träna. Hem en snabb sväng för att slänga i mig lite mat. Sen hade vi tid på Bvc klockan 12. Nu vägde hon 7535 om jag inte minns fel och kurvan hade börjat gå lite lite uppåt. Så himla skönt!! Hoppas det fortsätter så. Sen var det hem igen för att duscha och sen hämta Leo. 

Och när vi kom hem så kom Sofie förbi. Vi gick bort till lekplatsen och lekte med barnen en stund. När Linus kommit hem från jobbet påbörjade jag middagen och då dök även Niclas upp. Så vi åt middag ihop och hade en trevlig kväll. Blev dock inte så sent då vi alla var trötta sådär mitt i veckan.

Förra veckan var det förresten också överinskolning för Leo till storbarnsavdelningen. Det kändes så himla stort när jag i torsdags lämnade honom där. Det var ett helt annat tempo så han kommer nog tycka det är superskoj! Allt hade gått bra i torsdags iallafall. 

Efter förskolan körde vi till min mormor och morfar. Min morbror gifte sig nämligen i Italien och eftersom ingen av oss kunde närvara och framförallt för att mormor och morfar fick ställa in sin resa dit så bestämdes det att vi skulle facetimea hela bröllopet. Det var så kul att se för det var ett riktigt Star Wars bröllop. De gifte sig på en av inspelningsplatserna och alla var utklädda. Riktigt häftigt! Synd man inte är rik och hade råd att vara där och uppleva det hela.

I fredags var vi först och badade med barnen. Och så skoj de hade! Trots extremt mycket folk... När vi badat hörd Sandra och Johan av sig så vi blev bjudna dit på god middag och chokladfondue till efterrätt. Sen spelade vi kort och snackade tills klockan blev alldeles för mycket.

I lördags köpte vi ny bilstol till Mollie. Blev också vars ett par skor till mig, Linus och Leo. Leo fick välja sandaler själv så det blev  spindelmannen sandaler. Såå gräsliga men vad gör man inte för sitt barns lycka? Det fanns liksom inget alternativ när han sett dem, Haha.

När vi kom hem duschade vi och gjorde oss i ordning sen lämnade vi barnen hos mamma och pappa. Det vankades nämligen examenfest för Jj. Vilken lyx det var att sitta och äta god mat i lugn och ro. Och att få prata med sina vänner utan att bli avbruten. Sånt där behöver man ibland. Vid tre checkade jag ut och Linus kom nog en timme senare. Det var en riktigt trevlig kväll, så tack för det Jj!

Vaknade upp strax innan tio på söndagen. Mådde si sådär. Inte på grund av alkohol men har varit krasslig en veckas tid nu. Hosta och förkyld. Så jag tog det ganska lugnt på festen. Vi var hos mamma och pappa vid 10.30 där vi blev bjudna på frukost. Åkte hemåt runt två och hade en lugn eftermiddag. Jag städade lite och Linus skruvade ner den jäkla paviljongen som stressat sönder oss. Kändes verkligen som att den skulle blåsa in i rutan vilken dag som helst. Och nu hade den dessutom gått sönder så nu fick den åka. Trist men nu har vi lärt oss något iallafall. 

Idag har jag och barnen varit i Trollsjön. Vi skulle mata ankorna men vet inte vad det var med dem för de var helt tokiga. Bet till och med Leo i fingrarna. Så vi satte oss på en bänk och delade brödet och la i påsen. Sen gick vi dit och hällde ut allt i en hög och sprang där ifrån typ. Hahah. Riktigt läskiga var de idag.

Sen blev det lek på lekplatsen innan vi gick hem. När Mollie sov sin eftermiddagslur städade jag toaletterna medan Leo lekte med sina bilar. Han är såå uppe i sina bilar nu igen. Kan hålla på hur länge som helst. Ikväll fick barnen vars ett bad och när de somnat tog även jag mig en dusch. Nu ska jag slappa en stund till i soffan innan jag ska bädda ner mig. Skulle verkligen behöva samla lite sömn nu.

Till top