Kollo, Mollie 1 år och namngivning

Allmänt / Permalink / 0

På lördagen hade Linus först match. Så jag gjorde mig och barnen i ordning för sen när han kom hem var det dags att köra till Malmö. Vi skulle nämligen till min mormor och morfars koloni. I år är det dessutom sista gången då de ska sälja den i höst. Riktigt sorgligt faktiskt då jag liksom vuxit upp med den där lilla stugan. Älskar verkligen att vara där och kommer sakna det enormt mycket. Men allt har sin tid! 

 
Min familj var också där samt min morbror med familj så vi var ett rejält gäng som trängdes där inne haha. Men på kvällen sprack det upp och det blev en härlig kväll vid dansebanan. Mamma hade sånn jäkla tur så hon vann två gånger på chokladhjulet och då spelade hon vara tre gånger. Leo fick ett marabou och mamma en Aladdin-ask, haha. Vi körde hemåt vid 23-tiden så blev ännu en sen kväll!
 
Igår fyllde vår älskade lilla tjej ett år!! Tiden har gått ruskigt fort. Hon fick lite presenter på morgonen men blir mer firad på lördag istället. Hon fick iallafall en docksäng, plus sängkläder till den samt en lektunnel. 
 
När hon öppnat paketen förberedda jag för en liten photoshoot. Var ju tvungen att ta smash the vaken foton med Mollie också eftersom jag gjorde det med Leo! Mollie var dock inte lika medgörlig som Leo var och drog inte på smilbanden en enda gång, haha. Hon som alltid annars ler. Hon var så fullt koncentrerad på att kladda med tårtan. 
 
Nåja. Klockan två befann vi oss i Malmö. Då var det namngivning för min nästkusins son Francis samt lite firande av Fanny (min nästkusin) som fyllde 29 år. Hon delar alltså födelsedag med Mollie. Det var en mysig namngivning med grillad korv ute på gården så barnen kunde härja fritt. Sen kom regnet så då blev det tårta och fika uppe i lägenheten. Mollie blev också så bortskämd med lite presenter och pengar, trots att det inte var henne vi firade. Så stort tack för det! 
 
 
Till top