Kall måndag och veckohandling

Allmänt / Permalink / 0

Igår körde jag och barnen till Nickan, Tilde och Alma vid tio. Käkade lite lunch tillsammans sen var tanken att ta bussen till Södra Sandby för att leka på en ny lekplats. Där stod vi och väntade med fyra ungar men ingen buss kom. Nickan hade tittat fel, haha, asså vår vanliga tur när vi ska hitta på något. Men vi deppade inte ihop för det utan bestämde oss istället för att gå dit. Så upp med Leo och Tilde på brädorna sen bar det av 5km!


Barnen var jätteduktiga påväg dit, det tog ju nästan en timme dit men de stod duktigt och längtade efter lekplatsen. Men väl framme blåste det typ storm och det var riktigt kallt. Så vi lekte en liten stund men sen tog vi bussen hem igen. Nåja...vi fick bra motion iallafall! När vi var framme hos dem packade jag in oss i bilen direkt för klockan började bli mycket. Vi körde inom Ica och handlade lite mjölk osv. Att man alltid ska behöva något... sen hem och laga en riktigt god middag! Kotletter i sås av créme fraiche, senap och citron. Sen gjorde jag sötpotatis, potatis och rödbetor i ugn. Mumma!! På kvällen stod det träning på schemat för min del. Step, riktigt jobbigt för kondisen men kul!

Idag åkte jag och Mollie och veckohandlade när vi lämnat Leo på dagis. Sen hem och fixa lite här hemma innan lunchen. Sen la vi oss på soffan och sov tillsammans tills det var dags att hämta Leo. Det var nog sista gången det hände för nästa vecka skolas Mollie in. Jag tänker på det konstans och har verkligen sjuk ångest. Denna mammaledigheten har gått så jäkla snabbt och jag vill inte att det ska vara över än. Vill inte lämna bort min lilla bebis...Men jag kommer väl vänja mig.

När vi hämtat Leo hade vi lite fruktmys och hann leka en stund innan Linus kom hem och det var dags för middag. Idag blev det Felix färdiga gulaschsoppa, den var faktiskt god. Och sen ett gott bröd till det. Skönt med enkla och snabba middagar ibland...

Barnen har badat ikväll och nu sover de gott. Jj är här och kollar fotboll och jag försöker bestämma mig för vad barnen ska ha på fötterna i vinter. Mollie har ett par vinterskor att ärva av Leo men vill nog ha ett par fodrade gummistövlar också. Det kommer vara mycket dagis för dem nu så vill att de ska vara varma och torra om fötterna..Så tror det blir både stövlar och kängor till Leo, och ett par stövlar till Mollie. Om det finns i hennes ministorlek.. haha.

Till top