Sjukstuga

Allmänt / Permalink / 0
Blä vilka dagar det varit, iallafall de två senaste. I torsdags fick Mollie feber och på fredagen var det Leos tur med feber. På fredagen var Linus på spa med jobbet så Elsa kom hit och hade fredagsmys med oss. Det blev tacos såklart och sen popcorn framför Let’s dance. En bättre fredag helt enkelt!

Linus kom hem vid 11 på lördagen. Vi var ute och lekte en stund i trädgården sen gick vi in och vilade middag allihopa. Jag och Mollie slog till med typ tre timmar. På kvällen var jag bjuden till Sofie för att fira att hon fyllt 25 år. Hon bjöd på tre-rätters, massa gottis och det blev en så himla trevlig kväll. Som vi skrattade, det behövde jag verkligen. Världens bästa vänner har jag och jag är så otroligt tacksam för det! Klockan var över 2 när jag cyklade hemåt så blev en sen kväll.

På söndagen vaknade jag av Leo klockan 06.15... mindre pigg då. Vi åt frukost alla tillsammans, även Oskar då han sov över hos oss. Sen körde vi bort till mamma och pappa för Leo skulle bli klippt. Han blev så himla himla fin! Så fort han var färdig körde vi hem igen för vi ville fixa och dona där ute. Det var ju helt underbart väder. Barnen somnade när vi kom hem så vi fick massor gjort. När barnen sen vaknade märkte vi att Leo inte var sig själv. Och sen sa han att han mådde illa och sen kom det ju såklart. Så nu har vi magsjukan här hemma också. Eftersom Oskar redan var här och vi handlat massor av mat vi skulle grilla tillsammans så valde han att stanna och även Elsa vågade sig hit. Så vi fick en god middag tillsammans ändå.

Idag har Leo varit så himla dålig hela dagen. Bara sovit och så fort han ätit något har det kommit upp. Men nu mot kvällen kvickna han till och reste sig från soffan för första gången på hela dagen och ville plötsligt leka. Åt lite falukorv till middag och fick behålla det. Så skönt att se! Nu hoppas vi att vi andra klarar oss. Jag har dock fått den andra sjukan de hade med förkylning, huvudvärk och lite hosta. Hoppas jag inte får feber bara..

Så denna dagen har spenderats inne. Så himla trist när det varit så underbart väder. Jag och Mollie gick ut medan Leo sov iallafall så vi fick lite frisk luft. Så imorgon får jag vabba igen och på onsdag får Linus ta det. Sen får vi se om vi kan återgå till det normala livet på torsdag igen..

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)
















Till top