Torsdag-lördag

Allmänt / Permalink / 0

I torsdags var det jättefint väder. Så vi spenderade dagen ute i trädgården. Leo badade och Mollie lekte. Vi hade en riktigt bra dag utan massa onödigt gnäll så det var ju riktigt härligt.


I fredags kom min mamma hit och färgade en ombré på mig. Vi var lite mesiga denna gången och valde att börja försiktigt. Men nästa gång ska vi nog lägga den mörka lite längre ner! Men jag trivs verkligen så det känns jättebra och så himla skönt att inte få den där skarpa utväxten och känna panik över att behöva slinga håret. Det hinns ju inte med så ofta när man har småbarn.

Vi fikade lite och sen åkte mamma hem. Då packade vi lite mellis och cyklade bort till lekplatsen. Sen var vi hembjudna till Sandra m. Familj. De bjöd på grillat, mumma! Det satt fint i den kvava värmen som var igår. Vi spelade kort men vi avrunda redan vid 23 då Mollie inte kunde somna om. Men en trevlig kväll hade vi ändå!

Idag var jag på ett pass klockan tio. Riktigt roligt var det! Nu var det dessutom så längesen jag tränade då jag varit halvkrasslig ett tag plus att annat kommit i vägen. Men nu så kom jag äntligen iväg. Vilken energi man får av att träna! Blir lika överraskad varje gång hur bra jag faktiskt mår efteråt.

När jag tränat färdigt blev det en snabb visit till affären sen hem och duscha samt slänga ihop en kycklingsallad. Vid 13 åkte Linus för öl/ost provning med Jj. Vår examenspresent till honom. I samma veva kom Sandra, Adrian, Elin och Iris hit. Vi käkade lite och sen blev det bara lite häng och kaffe här inne då vädret inte varit på topp idag. Fullt ös med fyra kids.

Linus har ännu inte kommit hem så det är en väldigt behaglig tystnad i huset nu när båda barnen somnat och jag sitter här själv med ett glas Cola och njuter. 


Till top