Fredag-Måndag

Allmänt / Permalink / 0

Mitt minne är kort för jag vet inte vad vi gjorde i fredags på dagen, haha. Men på kvällen vankades det iallafall studentfest för  min kusin Bella. Fem år sen min egna student och herregud vilken underbar dag det var!! 


Leo var iallafall i himmelriket där med mina kusiner som lekte med honom samt gav honom en telefon att se idolen spindelmannen på, haha. Mollie var dock inte lika nöjd så vi åkte hem redan vid tio.

I lördags hade vi en hemmadag. Hämtade bord inför midsommar, klippte gräset, rensa bland plattor och alla rabatter igen... ja jag vet att vi sa att vi inte skulle göra det igen men stod inte ut, haha. Vi avslutade kvällen med tacos där ute och sen kollad jag och Linus orange is the new black som äntligen kommit ut. Och just det! Vi provade cykelvagnen ordentligt också och båda barnen älskade det. Så nu kommer det förhoppningsvis gå som en dans till förskolan.


I söndags skulle vi ha ännu en dag utan några planer men jäklaf vad vi blev rastlösa. Vi mös först ute i trädgården men gick sen ner till Stadsparken samt köpte glass i stan. Sen blev det lite spontant bestämt med Sandra och Johan atg de skulle komma och grilla korv. Så det blev en trevlig söndagkväll!

Idag kom Amanda, Samuel, Evelina och Benjamin på besök. Men denna dagen har trots gott sällskap varit ganska hemsk. Mollie har vääägrat sova. Somnade i famnen men vaknade så fort jag la ner henne och jag kan ju inte sitta med henne i famnen, har ju liksom en till att underhålla. 

14.30 däckade hon iallafall och sov 30 minuter vilket är allt hon sovit idag. Jag blir tokig på henne asså. Efter middagen åkte Linus på träning och jag badade barnen. När de somnat tog jag mig själv en svalkande dusch och nu bara slappar jag. Sängen kallar nog snart efter en tålamodsprövande dag. Herregud alltså. Mollie som vägrar sova och Leo i sin värsta trots-period. Gud hjälpe mig...



Till top