Inskolning

Allmänt / Permalink / 1

Herregud nu har tiden verkligen sprungit iväg. Vi har hunnit med en hel del. I förra veckan fotade jag "smash the cake" foton på Adrian. På fredagen var Emma och Jj här på fredagsmys. Älskar att se idol med dem. Lika nördiga som vi.


På lördagen vankades det ett-årskalas för lilla Samuel. Kan inte förstå att det gått ett helt år sen han kom till världen. Tiden går så fort. Snart sitter vi där med en hög tonåringar, lite så känns det.

På söndagen blev barnen sjuka. Främst Leo som hade hög feber och kräktes en gång. Fattar inte varför han kräks så ofta... men kan va att han gör det när han för feber. Mollie hade även hon lite feber.

Iallafall så fick inskolningen som skulle börja på måndag ställas in. Så vi hade en hemmadag. Leo har även fått en sånn jäkla inflammation under läppen. Han råkade bita sig i läppen förra veckan när han ramlade så det blev riktigt infekterat.

På tisdagen var även Linus dålig så då stannade Leo hemma med honom. Jag och Mollie drog dock iväg till inskolningen. Och det gick jättebra både tisdag och onsdag när jag var där med henne. Men när jag idag skulle lämna en stund blev hon jätteledsen och de hade svårt för att få henne glad igen så de hämtade mig efter bara en liten stund.. så imorgon blir det att prova igen. Ush det känns verkligen jättehemskt. Men när jag är med så älskar hon att vara där och går omkring överallt utan Att bry sig om mig. Så hon lät ju trivas när hon väl kommer in i det...

Igår fick vi iallafall åka till vårdcentralen med Leo då han blev prickig och sårig i ansiktet. Trodde han fått höstblåsor eller svinkoppor men det visade sig vara en reaktion på bettet. Så inget som smittade så han fick ok på att åka till förskolan. Skönt så att vi slapp ställa in inskolningen!

Idag när vi kom hem från dagis så sov Mollie och jag fick undan lite här hemma medan Leo kollade på film. När Mollie vaknat byggde vi koja och åt mellis där inne. Leo tyckte det var så roligt och åt mackan i ett naffs, haha.


#1 - - Läsare:

Från en annan småbarnsförälder som har en snart 3-åring i huset, vart har ni köpt ert memory? Haha ser så smidigt ut :D tror min dotter skulle gilla det!

Svar: Hej! Vi har faktiskt fått det av någon, minns inte vem 😅 Men det är från tgr står det på 😃
Melinda Johansson

Till top