Vilsestigen

Allmänt / Permalink / 0

I förmiddags åkte jag och barnen och veckohandlade. De skötte sig jättebra. Har ju sagt att vi inte ska handla med Leo på ett tag nu (då han är helt crazy och trotsig) men han sköter sig faktiskt bättre när han är med mig själv, oftast iallafall! 


När vi kom hem fixade jag i ordning lunch till oss och sen sov Mollie medan jag packade lite picknick. Klockan två mötte vi nämligen upp Nickan, Tilde och Alma i Skrylle. Vi gick en stig som hette vilsestigen där man lär sig vad man ska göra om man går vilse. Kanske inte världens roligaste stig men barnen knatade på bra. Sen avslutade vi med fika och lek på lekplatsen. En bättre eftermiddag sådär en vanlig måndag!

När vi kom hem var Linus i full gång med att klippa vårt 4 meter höga gräs. Det har regnat varje gång vi haft tid till att klippa så det hade växt till sig ordentligt...haha herregud ni skulle sett. Men nu är det ordning igen!

Jag började på maten och när vi ätit tog jag och Linus vars en dusch innan barnen åkte i badet. Ikväll har vi sett idol, Carina Berg och nu är det Breaking News. Men tror sängen kallar nu faktiskt. Galet trött!


Till top