Sover som en stock

Allmänt / Permalink / 0
Tror Leo sovit över två timmar nu, vet inte riktigt när vi gick från mamma och pappa. Skönt för mig som hunnit plocka i ordning i lägenheten plus slappa. Händer inte ofta. Ska verkligen börja gå en sväng varje dag så han sover den här långa stunden varje dag. Guld värt!!
 
Kan ju berätta att jag hade väldigt svårt att somna igårkväll utan min lilla älskling hemma. Men till sist gick det. Dock vaknade jag av att ett fyllesvin skrek riktigt högt nedanför lägenheten, alltså vafan är fel på folk egentligen. Han verkade helt störd!? Och inte kunde jag somna om efter det, och när jag väl börjat slumra började han skrika där ute igen så var tvungen att kika ut, men jag såg ingen. 
 
Leo hade iallafall haft det hur bra som helst hos sin mormor och morfar. Jag och Linus gick upp halv nio och körde bort dit direkt, sen körde Linus till jobb. Jag och Leo stannade en stund innan vi traskade hemåt. Inom coop och handlade lite mat för ikväll kommer Timmy och Lovisa hit och käkar lite. Kanske blir att spela lite spel också.
 
...Nu är jag tillbaka efter sisådär en timme.  Leo vaknar ALLTID när jag sätter mig och ska skriva i bloggen. Nu har vi busat som två galningar så nu sussar han gott i sängen igen. Blir nog bara en snabb tur för han kan ju tusan inte vara trött efter att han sovit så länge där ute innan idag?
 
När vi var hos mamma och pappa hände förresten en obehaglig sak. Jag hade precis matat Leo och han sitter i mitt knä. Ett tu tre så flyger det verkligen ut en kaskadspya, hur mycket som helst. Hela mammas och pappas soffa blev nerspydd, alla mina kläder och en hel del på golvet. Jag kan räkna på min ena hand hur många gånger Leo kräkt (mer än att det runnit lite i mungipan då, och inte ens det händer mer än någon gång i månaden) så jag var bombsäker på att det var maginfluensan som kommit och hälsat på. Men än så länge har det inte blivit mer och han är pigg och glad som vanligt när han är vaken. Men rädd blev jag minsann, inte alls van vid det där.
 
Här har ni herr bus!
 
Till top