Nappfri Leo

Allmänt / Permalink / 0

Idag är en stor dag ska ni veta! Som vi laddat för detta. Idag skulle Leo nämligen hänga sina nappar i nappträdet. Vi har pratat om det hur länge som helst så han var väl förberedd. Och jag och Linus hade laddat mentalt för en kaosdag.


Linus fick sovmorgon imorse så jag gjorde i ordning barnen sen hjälptes jag och Leo åt att trä på hans nappar på ett snöre. När vi fått liv i Linus begav vi oss ner mot Trollsjön. Leo var sjukt taggad och gick raka vägen till trädet och hängde upp dem utan minsta gnäll. Tyvärr var där en annan mamma som typ snodde hela uppmärksamheten. Hon typ kom fram och sa åååh ska ni hänga napparna, så stod hon och stirra så när Leo hängt dem skrek hon typ BRAAVOOO i klappade händerna. Så det blev så konstigt, jag och Linus som ville ha den stunden själva med Leo. Jag blev sjukt irriterad, haha. Väckte Mollie på köpet också som nyss hade somnat. 

Jaja. Han tog det skitbra iallafall! Så vi lekte en stund på lekplatsen innan vi gick till leksaksaffären där vi köpte lite belöning i form av bilar. Så när vi kom hem lekte han massor.

Han har frågat en del gånger efter bappisen men bara tyckt att det varit helt okej att de inte finns kvar. Så himla duktig! Jag och Linus hade verkligen ställt in oss på skrik hela dagen då han är sjukt trotsig just nu. 

Väl hemma åt vi lite lunch sen körde vi och veckohandlade hela familjen. När vi kom hem sov Mollie. Linus och Leo lekte ute i trädgården och jag fixade och donade som vanligt haha. Torkade av ytterdörrarna och fönstret där för det såg hemskt ut. Sen fick jag rensat alla plattor på baksidan. Bara uppfarten kvar. Vet inte hur många gånger jag gjort det i år. Det tar ju aldrig slut!!

När vi ätit middag idag stack Linus på träning. Jag badade barnen och gjorde dem i ordning för sängen. Jag la Leo precis som vanligt. Han frågade efter bappisen men tyckte det var helt fine att den är kvar i Trollsjön. Så jag gick och nattade Mollie medan han somnade själv i sin säng precis som vanligt när Linus tränar. Alltså underbara älskade Leo. Hur duktig får man vara?! Så himla stolt mamma idag!

Till top