Ops...

Allmänt / Permalink / 0
Det gick ju bra med det här bloggandet... Men det får bli såhär, när tiden finns till. Vilket den nästan aldrig gör.  Får typ kolla tillbaka bland mina bilder för att ens komma ihåg vad jag gjort.

Men förra måndagen åkte jag, Elsa och barnen till Ikea. Intog en god brunch sen handlade vi lite. Barnen skötte sig faktiskt väldigt fint. 

Sen har jag jobbat hela påsken. Men vi firade påskafton hos mamma och pappa. Supermysig kväll med alla kusinerna samlade. Det är så roligt nu när alla börjar bli äldre och tar mer kontakt med varandra och verklgien börjar leka. Kommer bara bli roligare hela tiden! 

I måndags hade vi äntligen en ledig dag hela familjen tillsammans. Det var fint väder så vi hängde i trädgården här hemma på förmiddagen. Mamma och pappa ville bjuda oss alla på grillat så det blev kusinhäng ännu en dag. 

Tisdagen bjöd på jobb och då körde jag även min första dag som viktväktare. Känns skönt att vara igång igen och jag hoppas att jag snart kan trivas lite bättre i min kropp. Har tyvärr fått lägga ner träningen då jag ansåg att det tog för mycket tid från familjen... Alternativet är att träna efter nattning men då är jag mer död än levande. Så det får bli såhär just nu så får vi se om jag saknar det alldeles för mycket. Men just nu har det varit skönt att slippa stressa varje dag för att antingen jag eller Linus ska hinna gymma innan nattning. 

Idag har minsann våren kommit, och vi får väl hopps att den stannar nu!! Jag började dagen med att göra i ordning lite picknick. Vid tio packade jag in mig och barnen i bilen för att köra till Nova. Insåg liksom att barnen inte hade några gympaskor. Eller Leo hade men misstänkte att de var lite i tightaste laget. Och det stämde. Så nya pjucks till båda barnen fick inhandlas. Sen körde vi vidare till stadsparken i Lund där vi mötte upp Nickan, Tilde och Alma. Vi käkade picknick och barnen fick leka av sig. Mollie var dock den första tiden inte på sitt bästa humör. Men tror det var för att hon inte fick sova ordentligt innan. Innan har det känts som hon knappt behövt någon middagsvila men nu måste hon vara i någon utvecklingsfas för jäklar vad hon är trött och grinig. Hon är verkligen i en riktigt påfrestande period nu med mycket skrik, kastande med grejer. Vill inte äta något och allt man gör är bara fel.. Men snart är vi väl förbi denna stormen också hoppas jag.


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Trötta busungar innan dagis. Satt och blunda när de drack vällingen. Stackare!!  Avskyr att väcka dem så tidigt.

(null)

(null)

(null)

(null)
En sak jag handlade på Ikea var dessa konsollerna till hyllplanet jag skulle fixa. Linus köpte en planka i veckan så sen har kvällarna gått åt till att måla. Men i söndagskväll blev allting äntligen färdigt. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Och nu kom bilderna i helt fel ordning igen...
Till top