SYSTEMKAMERA

Allmänt / Permalink / 2
Funderar starkt på att köpa en systemkamera. Vill fota outfitbilder och annat tjaffs. Hade en period när jag var 12-15 år som jag var helt besatt av att fota, fotade verkligen ALLT. Och ja, jag vill komma tillbaka till den perioden, för det var kul. Men nu vill jag köpa en grym kamera och ett stativ därtill. Just nu lutar det åt en Canon EOS 600D, mest för att det är en kamera jag hört talas om. Jag har liksom noll koll gällande sånt där?
 
Mina funderingar är väl mest just nu, är den värd alla dom där pengarna? Men sekunden efter jag tänkt det så kom jag på att det är klart den är. Är jag rädd om den kommer den ju hålla nästan hur länge som helst. Då kommer jag ju kunna använda den till massa kul tillfällen i framtiden, tex när man får barn. Jag kanske låter sjuk i huvudet när jag säger så, men man får ju tänka positivt. En annan fundering är vad jag ska köpa för stativ? För ett stativ vet jag iallafall att jag vill ha. Funkar alla stativ till alla kameror eller hur vet man vilket som passar? Om någon vet att det finns en ännu bättre kamera i samma prisklass får ni gärna höra av er också!
 
#1 - - Nina:

Jag gick i samma tankar för något år sedan men bestämde mig sedan för att köpa en G11, (finns idag G12 och G13 också).. Jag tycker den är sjukt bra eftersom den är mindre och har typ samma effekt som en systemkamera! Så tips där :)

Svar: Tack för tipset, har också funderat på den G12, men jag tror jag vill ha en systemkamera. Har nyligen köpt mig en digitalkamera så när jag behöver något litet med mig tar jag ju liksom den ;)
Melinda Johansson

#2 - - Linnea! :D:

Kööööp en! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Kommer du på höstlovet?? :)

Svar: Jag ska nog köpa den, men måste få lön först, blev klödd med det denna månaden. Ja jag tror jag kommer på höstlovet men blir bara en helg :( men vi får mysa massor då istället!
Melinda Johansson

Till top