MYSIG HELG OCH BEBISMAGE

Allmänt / Permalink / 1
I torsdag när jag kom hem från jobb så var Hampus och Emmie hemma hos oss. Som vi längtat jag och Linus! Satt mig och mös med Emmie och då säger hon. "Jag ska få en bäbis till" på sin söta värmländska. Förstod först inte riktigt men sen sa hon "En kusinbäbis", åhh hon är så go. 
I helgen har vi lekt på lekplats, lekt med troll-lera, bowlat och ätit massa god mat. I lördags fyllde Linus 21 så vi firade han med lite semlor och så. Av mig fick han tatuering så jag tror han blev glad. Han vill ju göra en hel sleeve, blir nog bra! Igår så följde vi Hampus och Emmie till tåget i Lund och sen åkte vi vidare till Nova och shoppade lite. Köpte två stora t-shirts och ett par lite snyggare tights med skinndetaljer på knäna. Så trött på mina harems som är de enda byxorna jag kan ha just nu. Letade efter mammabyxor men hittade inga? Var fasen hittar man mamma avdelningen? Jag ska inte köpa massa mammakläder men ett par svarta jeans MÅSTE jag ha saknar jeans så himla himla mycket. Har bara ett par med hög midja här hemma och det skulle aldrig gå att knäppa dem nu. Så på fredag ska mamma hänga med och hjälpa mig. Måste också köpa en BH då det inte bara är magen som växer. Kan bara ha mina sport-bh:ar just nu, trist.
 
Idag har jag jobbat från sex till tre och sen var det veckohandling som gällde. Just nu är Linkan på handledarkurs, äntligen tar även han tag i körkortet vilket känns såå skönt. Själv sitter jag och håller på att somna, ligger inne med en sjuk huvudvärk också, antagligen för att jag är så trött.
 
Imorgon går jag in i vecka femton och nu börjar magen verkligen synas. När jag har tröja på mig så syns det mest längs nere på magen som en liten fettvalk haha. Men när jag drar upp tröjan så ser det faktiskt mer och mer ut som en gravid-mage för varje dag som går. Känns helt otroligt att det faktiskt växer något därinne, längtar så himla mycket tills jag får känna något litet där inne också!
 
 
#1 - - carla:

Det där med mammakläder är svårt. Det är typ bara H&M som har i butik. Annars är det specialbutiker eller nätet som gäller. Tyvärr. Ett tips är dock att sätta en hårsnodd i dina vanliga byxor så du inte behöver stänga knappen. Sjukt skönt! Men ha en lång tröja över så det inte syns ;)

Svar: Hittade ett par perfekta svarta jeans på H&M, supernöjd :D
Melinda Johansson

Till top