Födelsedagsbrunch

Allmänt / Permalink / 0
Ännu en dag som gått i hundranittio. Upp tidigt för att få i ordning lite här hemma för idag har vi haft födelsedagsbrunch för Linus. Vi skulle egentligen ha handlat igår plus att jag skulle bakat kladdkakor och gjort pannkakor. Men vi hann inte handla och hade bara ingredienser till en kladdkaka hemma så det blev bara en gjord. Så imorse var det snabbt iväg till Ica. Hem och slänga ihop en kladdkaka och fixa all mat inför brunche medan Linus dammsög och svabbade. Vi hann precis klart till gästerna kom vid elva.

Linus fick jättekul och bra presenter. Pengar så han kan unna sig något samt en dag med mina bröder och pappa då de ska köra go-cart, äta ute och dricka lite öl. Det blev han verkligen glad för! 

När alla åkt hem plockade vi undan här hemma innan vi bestämde oss för att köra till mamma och pappa. Där åt vi spagetti och köttfärssås och sen åkte vi hem med en trött Leo. Nattningen ikväll var såå mysig. Att kunna lägga sig bredvid honom i sängen och bara mysa tills han somnade. Ikväll drack han dessutom bara välling, alltså ingen ersättning alls. Tänk att vi kunde komma ifrån ersättningen, det trodde jag aldrig. Vår lille kille börjar bli så stor! 

Nu ska vi gå och lägga oss. Både jag och Linus är helt slut efter en fartfylld helg. Men det är så skönt att ha lite måsten inför bebis gjorda. Kommer sova gott inatt! Om Leo tillåter mig förståss. Han vaknar flera gånger per natt men han får ingen flaska utan jag kämpar på med nappen tills han somnar om. Det vänder nog snart. Man har ju lärt sig med tiden att allt går i perioder!

Glömde fota innan alla började ta, så här hade alla tagit sig vars en portion. Fanns massa gott att välja på!


Kladdkakor med aningens ojämn pudring  av florsocker, haha.
Till top