Den värsta smärtan

Allmänt / Permalink / 0
Asså jag vet inte riktigt hur jag ska förklara de senaste dagarna. De började i onsdags eller torsdags. Jag fick förkylningsblåsor i munnen men tänkte inte mer på det. Men dag efter dag har det eskalerat och jag har två blåsor under tungan som är helt jäkla gigantiska. Över 1 cm stora. Igår och idag har jag inte kunnat äta. Kunde inte sova inatt och jag kan inte prata. Detta är nog det värsta jag upplevt alltså. Det tar så sjukt mycket på psyket och just nu hade jag bara velat försvinna från jordens yta. Fasar för imorgon då jag ska vara själv med barnen hela  dagen är stor. Får försöka kommunicera med dem på annat sätt. Har ju även blåsor på läpparna och så men de är en piss i Mississippi jämför med de stora. Låt detta försvinna snart. Har druckit 2,5 kopp nyponsoppa på hela dagen. Fyfan asså.


Ajja. Jag jobbade iallafall kväll både torsdag och fredag. Igår, lördag, träffade vi Nickan m. Familj. Vi möttes först upp i Skrylle där vi gick Mullestigen med barnen och sen fikade vi. Därefter körde vi hem till Nickan och Adde. Barnen klädde ut sig och sen ordnade vi lite halloweenfest. Vi pyntade huset och fixade en skattjakt. Barnen tyckte det var jättespännande att gå ut i trädgården och leta för att sen gräva upp vars en godispåse. När de sen kom in igen hade vi släckt ner hela huset. Så hade vi pyntat massor, tänt ljus och spelade kuslig mysik!

Sen gjorde vi i ordning halloweenmat och det tyckte väl barnen var sådär haha. Det såg ju så konstigt ut! Jag kunde ju tyvärr inte äta hur mycket jag än försökte. Så jäkla tråkigt när man ordnat god mat. Och god efterrätt också dessutom. Ska göra den själv någon gång när jag kan äta och njuta.

Idag vaknade jag typ i panik av smärtan. Hade typ bara halvsovit hela natten för hade så ont i mun och hals. Gav Mollie till Linus så la jag mig i sängen och bara låg där tills jag kunde ringa vårdcentralen. Fick tid klockan 11. Och det var inte så mycket att göra åt blåsorna. Bara att vänta ut.  Fick utskrivet ett munskölj som ska bedöva men de hjälper bara typ 10 minuter. Så jag knarkar typ Ipren och alvedon. Men vet inte om det hjälper så mycket det heller faktiskt.

Idag skulle egentligen jag och Leo se babblarnas teater med Nickan och Tilde men jag kunde verkligen inte gå för kan ju inte prata eller koncentrera mig. Så jag fick stanna hemma och vila med Mollie istället. Pappa var snäll och kom hit för att passa henne en liten stund  medan jag var hos doktorn och Linus och Leo var tvugna att åka till Lund. Hon var så glad så över lite egentid med morfar, haha.

Annars har vi inte gjort ett skit idag. Inte ens lagat mat för det känns så värdelöst. Men imorgon får jag ta mig i kragen och fixa något till  familjen iallafall. 

Nu ska jag nog bädda ner mig för står inte ut mer. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top